امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود تحقیق آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص

دانلود تحقیق آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص دسته: آموزشی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: zip
حجم فایل: 35 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

دانلود آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص تحقیق آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص مقاله آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 30 صفحه

آموزش و پرورش کمیسیون فرهنگیان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان: آموزش و پرورش وزارتخانه ای است با 2/1 میلیون معلم و کارمند و حدود 15 میلیون دانش¬آموز که در بیش از 150 هزار آموزشگاه به تحصیل مشغولند.
(شامل دوره های :آمادگی -ابتدایی- راهنمایی- متوسطه -پیش دانشگاهی - تربیت معلم -اموزش بزرگسالان).
11400 اموزشگاه به صورت غیرانتفاعی وبقیه به شکل دولتی اداره می شوند.
به این ترتیب نظام آموزش و پرورش به شدت متمرکز و تحت کنترل دولت است.
93 تا 95 درصد بودجه جاری وزارتخانه که تنها از سال 83 تا 86 تقریبا دو برابر شده است، صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می¬شود.
در همین حال کارکنان این وزارتخانه در میان دستگاه های دولتی همچنان پایین ترین حقوق ها را دریافت می کنندو همواره به کمی حقوق ومزایای خود معترضند.
به رغم گذشت بیش از 20 سال از تاسیس نخستین مدارس غیر انتفاعی وتشویق مشارکت های مردمی تنها 3/6 درصد دانش¬آموزان زیر پوشش مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند واین امار در 15 سال گذشته افزایش نیافته است.
در سال تحصیلی 86- 85 تعداد دانش اموزان مدارس غیر انتفاعی کمتر از یک میلیون نفر بود.
ساختمان وکلاس تعداد ساختمان¬های آموزش و پرورش با کاربری اموزشی، اداری و تربیت معلم و مالکیت دولتی یا استیجاری در مجموع 90 هزار دستگاه است که در انها بیش از120 هزار مدرسه دولتی تشکیل می شود.
670 هزار کلاس درس درتنها 440 هزار اتاق/کلاس برگزار می¬گردد.
حدود 50 درصد ساختمان¬های در اختیار آموزش و پرورش یا به کلی مخروبه¬اند و باید تخریب و نوسازی شوند و یا نیاز به تعمیر اساسی و مقاوم¬سازی دارند.
در سال 85 بودجه¬ای معادل 4 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به نوسازی و بازسازی مدارس مخروبه اختصاص یافت که قرار است در مدت چهار سال در اختیار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار گیرد.
در سال 85، 700میلیون دلار ودر سال جاری 1115 میلیون دلار از این مبلغ، در اختیار اموزش وپرورش قرار گرفت اما به دلیل مقررات دست وپاگیراداری ومشکلات بوروکراتیک، سازمان نوسازی مدارس قادر به جذب این بودجه وساخت وساز وتعمیر مدارس در مقیاس وسیع نیست.
نیروی انسانی حدود 40 در صد کارکنان دولت در وزارت اموزش وپرورش به کار اشتغال دارند.
مجموع شاغلان این وزارتخانه حدود2/1 میلیون نفر است.
تقریبا 700هزار نفر از این تعداد در کلاس های درس به عنوان اموزگار ، دبیر،هنراموز به تدریس مشغولند و400هزارنفر به عنوان کادر اداری مدرسه(مدیر، معاون،دفتردار،سرایدار، متصدی ازمایشگاه وکارگاه، کتابدار ) و کارمند اداری در مناطق وسازمانها وستاد وزارتخانه کار می کنند.
بسیاری از کارکنان اداری دارای رسته اموزشی هستند و اشتغال کارکنان اموزشی در مشاغل اداری وبالعکس به سهولت امکانپذیر است ونیاز به تغییر رسته ندارد.
با امارهای ارائه شده باید با احتیاط برخورد کرد وتناقض های موجود در انها را به عنوان بخشی از نارسایی سیستم پذیرفت.
حدود 332 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی به کار مشغولند، 80 درصد آنها به عنوان معلم یا مدیر- معلم در کلاس درس به تدریس می-پردازند.
45 درصد معلمان دوره ابتدایی مرد و 55 درصد زن هستند.
مدرک تحصیلی کارکنان دوره ابتدایی به شرح

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص , تحقیق آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص , مقاله آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص , آموزش و پرورش در آینه آمار 24 ص

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر