امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

جنبه های اخلاقی نام و نشان تجاری در افزایش اعتبار شركت در اجتماع

جنبه های اخلاقی نام و نشان تجاری در افزایش اعتبار شركت در اجتماع دسته: اقتصاد
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 21 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

نام و نشان تجاری؛ نام سازی؛ اخلاقیات؛ مسئولیت اجتماعی؛ تصویر نام و نشان؛ اعتبارشركت؛ ارزش ویژه نام و نشان؛ brand branding ethics social responsibility image corporate reputation Brand equity

قیمت فایل فقط 24,700 تومان

خرید

چكیده

یكی از مطالبی كه در نام سازی برای محصولات كمتر مورد توجه قرار گرفته است، اخلاقیات در نام سازی می‌باشد. در این مقاله اهداف نام سازی، مسئولیت اجتماعی، عوامل موثر برخرید اخلاقی، نقص‌های مدل‌های نام سازی، ارتباط آن با شهرت شركت و دیدگاههای مرتبط با آن و لزوم توجه به نظرات اخلاقی تشریح شده است.

كلیدواژه : نام و نشان تجاری؛ نام سازی؛ اخلاقیات؛ مسئولیت اجتماعی؛ تصویر نام و نشان؛ اعتبارشركت؛ ارزش ویژه نام و نشان؛ brand; branding; ethics; social responsibility; image; corporate reputation; Brand equity


1- مقدمه

در مدلهای مرسوم نام و نشان تجاری كالا، ارزش ویژه نام و نشان بوسیله عملكرد اقتصادی در دوره‌های مالی تعریف و ارزیابی می‌شود. امروزه علاقه به تحقیق در زمینه اخلاقیات بازاریابی و مسائل اجتماعی و قدرت اجتماع در حال رشد است و نام‌های تجاری در خیلی از جنبه‌های زندگی انسان مرسوم هستند. نام‌های تجاری در سبك زندگی و فرهنگ تاثیر داشته و حتی معرف آن هستند نام‌های تجاری در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممكن است ارزشها، اعتقادات، سیاستها و حتی روح افراد را تحت تاثیر قرار دهند.
ایجاد نام و نشان تجاری فراتر از زمینه بازاریابی و تبلیغات رفته است و به همان اندازه كه ساختاری اقتصادی دارد ساختاری اجتماعی نیز دارد. تبلیغات یك عامل نمایان بازاریابی است اما نام و نشان، مركز ارتباطات بازاریابی است و اغلب چالشها در تبلیغات از استراتژی نام و نشان نشأت می‌گیرد.

2- ایجاد نام و نشان تجاری اخلاقی1

معانی نام و نشان به نقش و ارزش آن در زندگی ذینفعان بستگی دارد و برای استفاده كنندگان از یك نام و نشان تجاری خاص یك قید اخلاقی ایجاد می‌شود. گاهی ممكن است نام و نشان تجاری با نام شركت پیوند خورده و مترادف با سیاست‌های شركت شود و یا نشان دهنده وجه مشترك شركت و مشتریانش شود. همانند فعالیتهای روابط عمومی كه وجهه شركت را نشان می‌دهد وظیفه نام و نشان تجاری نیز نام آوری شركت است و مدیریت ایجاد نام و نشان می‌تواند به خوبی روابط عمومی ارتباط میان سازمان و ذینفعان را تنظیم كند.

رعایت اخلاقیات و پایبندی به ارزش‌های اخلاقی به صورت یكی از مهمترین پدیده هایی در آمده كه در سازمان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. اصول اخلاقی به صورت بخشی از سیاست‌های رسمی و فرهنگ غیر رسمی سازمان‌ها در آمده است. بسیاری از سازمان‌ها به صورت رسمی كد‌های اخلاقی تعریف كرده اند و سیستم‌های آموزشی برای این امر ایجاد شده است (كرین و دیگران 1997).

آیا ایجاد نام و نشان باید اخلاقی باشد؟ جواب اكثر سازمان‌ها مثبت است. تاكنون در مورد چیستی نام و نشان سازی اخلاقی به ندرت می‌توان به یك توافق جهانی دست یافت. اخلاقیات موضوعی پیچیده است. اخلاقیات به قوانین عقلی و اصول رفتاری برای تصمیم گیری در باره اینكه چه چیزی خوب است و چه چیزی بد گفته می‌شود. این اصول همیشه به راحتی تعریف نمی‌شوند و اغلب تمایز بین اخلاقیات و قانون مشكل است. ارزش‌های اخلاقی بین افراد، سازمان‌ها و حتی فرهنگ‌ها تفاوت دارند و در تمام زمان تغییر می‌كنند.

قیمت فایل فقط 24,700 تومان

خرید

برچسب ها : نام و نشان تجاری , نام سازی , اخلاقیات , مسئولیت اجتماعی , تصویر نام و نشان , اعتبارشركت , ارزش ویژه نام و نشان , brand branding ethics social responsibility image corporate reputation Brand equity

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر