امروز: جمعه 10 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

مبانی نظری تعاریف، انواع و طبقه بندی و دیدگاههای افسردگی

مبانی نظری تعاریف، انواع و طبقه بندی و دیدگاههای افسردگی دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 34 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 29

ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی

قیمت فایل فقط 24,700 تومان

خرید

خلاصه ای از کار:

تعاریف افسردگی :                                                          

با توجه به اینكه موضوع تحقیق در مورد افسردگی می باشد لذا اشاره به مجموعه ای از تعاریف افسردگی لهذا به مجموعه ای از تعاریف افسردگی در ذیل اشاره می شود .

افسردگی از نظر پزشكی عبارت است از كاهش یافتن نیرو و فعالیت جسمانی و روانی به سبب آزردگی و انزوا ، افسردگی را اضطراب ثانوی نیز مینامند (مرات، 1385).

.....................

طبقه بندی انواع افسردگی :

از نظر تاریخی اختلاف نظر در مورد طبقه بندی افسردگی در آغاز این محور بود كه آیا افسردگی یك  بیماری است . ( دیدگاه وحدت گرا ) و یا در واقع چند نوع بیماری است ( دیدگاه كثرت گرا ) كریپلین در سال 1896 با تفكیك جنونهای فونسكیونل به دو گروه جنون جوانی و مانیك دپرسیو ، سهم خود را در روانپزشكی ادا كرد و مانی كوز یا جنون جوانی را مزمن و بدون دوره های بهبود بوده و عاقبت  نیكی نداشته تلقی كرد . اما مانیك و دپرسیو بر خلاف آن به جنون جوانی تبدیل نمی شد ( فیش ، 1384).

علائم افسردگی :

علائم بالینی در افسردگیهای خفیف : فرد تا حدی غمگین و مضطرب است و نسبت  به مسائل زندگی ، بی علاقگی و بی تفاوتی مشهودی از خود نشان میدهد . همواره احساس گناه و بی حوصلگی می كند حرفهایش یكنواخت

بررسی نظریه های مربوط به افسردگی  و سبب شناسی آن :

در این قسمت از پژوهش  به بررسی برخی از نظریه های مربوط به سبب شناسی افسردگی خواهد شد . گرچه نظریه های مختلفی در رابطه اختلالات عاطفی و اتیولوژی این اختلالات و همچنین نشانه ها و تشخیص و درمان انها وجود دارد ولی در اینجا فقط به چند نمونه مهم اشاره می شود :

الف: دیدگاه زیست شناسی پیش فرضهای نظریه زیست شناسی این ا ست كه عادت افسردگی یا در ژنها نهفته است كه از  طریق توارث از والدین به فرزندان منتقل می..........

.............

دیدگاه روان پویایی:

مطالعات روان شناختی درباره افسردگی با زیكموند فروید و كارل آبراهام شروع گردید هر دو در مقالات جداگانه خود درباره  افسردگی ، اختلال را بعنوان یك واكنش پیچیده نسبت به از دست دادن   چیزی توصیف تمایلات جنسی ، عامل ذكر كرده بود ( آزاد ، 1382).

...............

دیدگاه یادگیری :

نظریه پردازان یادگیری معتقدند كه اختلالات روانی بطور كلی نتیجه آموختن پاسخهای ناكافی برای روشن

............

رویكرد تقویت:

افراد به این علت افسرده می شوند كه محیط اجتماعی آنها ، تقویت مثبت فراهم نمی آورد مثلاً مرگ یكی از عزیزان ،

...........

دیدگاه های شناختی :

رویكرد شناختنی بر دیدگاه  افراد درباره خود و جهان اطراف خود تاكید دارند بر اعمال افراد . بر طبق  یكی از نظرهای شناختنی در افراد مستعد افسردگی این نگرش كلی پرورش یافته كه خودشان را از یك دیدگاه منفی و انتقاد آمیز   بنگرند ( هاناسینکال ، 1381).

..........

- دیدگاه های شناختی « بك »درباره افسردگی :

آرون بك ، معتقد است كه افراد افسرده  به این دلیل افسرده اند كه در روش تفكرشان خطا می كنند یا به راه مبالغه می روند

..........

علل افسردگی :

اگر چه با توجه به موضوع تحقیق نیازی  به بررسی علل افسردگی دیده نمی شود  ولی برای تكمیل مباحث دیگر بطور خیلی خلاصه علل افسردگی در ذ یل آورده شده ا ست :

علل ژنتیكی : علل

..........

شیوع افسردگی :

زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می شوند در واقع نسبت افسردگی در زنان دو برابر مردان است . این اختلاف افسردگی در میان دو جنس در مواردی كه افسردگی بعنوان اثرات بالینی بیماران مورد درمان ، بررسی  اجتماعی افرادی

..............

قیمت فایل فقط 24,700 تومان

خرید

برچسب ها : ادبیات نظری تحقیق تعاریف انواع و طبقه بندی و دیدگاههای افسردگی , مبانی نظری تعاریف انواع و طبقه بندی و دیدگاههای افسردگی , مبانی نظری افسردگی

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر