امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود تحقیق بیماریها و اختلالات داخلی، عفونی و ورزش

دانلود تحقیق بیماریها و اختلالات داخلی، عفونی و ورزش دسته: تربیت بدنی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 31 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

بیماریها و ورزش ، اختلالات داخلی و ورزش ، اخلالات عفونی و ورزش

قیمت فایل فقط 23,400 تومان

خرید

اختلالات سیستم ادراری در ورزش

اثر ورزش بر فیزیولوژی كلیوی

ورزش متناسب با شدت فعالیت بدنی باعث كاهش جریان خون یا پلاسمای كلیوی میشود.ورزش متوسط30% از جریان پلاسمای كلیه كم میكند.در صورتی كه ورزش سنگین (VO2max65%)كاهش 75% را باعث میشود. با افزایش شدت ورزش كاهش پیشرونده ای در جریان خون كلیه ایجاد میگردد.با كاهش جریان خون كلیوی طی ورزش gfr كاهش خواهد یافت.هر چند gfr به تناسب كمتر از جریان پلاسمایی كلیه كاهش می یابد اما با ورزش سنگین ممكن است به 50% میزان اولیه خود برسد . افزیش مصرف آب می تواند به طور مشخص كاهش GFR طی ورزش سنگین را تقلیل دهد. همراه با كاهش GFR  كسر تصفیه طی ورزش افزایش می یابد كه وابسته به شدت فعالیت ورزشی است . طی ورزشهای سبك تاسنگین را تقلیل دهد . همراه با كاهش GFR  كسر تصفیه طی ورزش افزایش می یابد كه وابسته به شدت فعالیت ورزشی است .طی ورزشهای سبك وسنگین افزایش 67- 15% كسر تصفیه گزارش شده است . ورزش سنگین جلوی دفع الكترولیتها از جمله سدیم ، كلسیم ، وفسفر را می گیرد  . ورزش با تحرك بتا آدرنرژیك باعث افزایش ترشح رنین  می گردد كه می تواند سیستم رنین آنژیوتاسیند را فعال نماید.

پروتئین اوری ورزشی

از سالها پیش نوعی پروتئین اوری خوش خیم در ورزشكاران سالم شرح داده شده كه علت به وجود آمدن آن فعالیت فیزیكی و ورزشی است . تعداد زیادی از ورزشهای برخوردی و غیر برخوردی مانند دو و میدانی ، شنا  و فوتبال می توانند عامل این نوع پروتئین اوری باشند . میزان شیوع پروتئین اوری در ورزشهای مختلف متفاوت است . مثلاً 99% در دونده ها ، 60 % در قایقرانها و 80- 60% در شناگران استقامتی و در مجموع میزان شیوع 80-70% در ورزشكاران مختلف گزارش شده است . میزان بروز پروتئین اوری بعد از یك نوع خاص ورزش نیز متغیر است و در فعالیتهایی كه با شدت زیاد انجام می شود شایع تر می باشد . شدت فعالیت بیشتر از طول مدت آن در افزایش میزان بروز اثر می گذارد.

درجه پروتئین اوری بعد از ورزش به وسیله تست نواری اغلب +3-2 است و حداكثر دفع پروتئین در 30-20 دقیقه اول بعد از فعالیت می باشد این نوع پروتئین اوری با شكل طبیعی و فیزیولوژیك پروتئین اور متفاوت است و پروتئینهای پلاسما را شامل می شود . مثلاً بعد از یك مارتون دفع اغلب پروتئین های پلاسما افزایش می یابد به نحوی كه 82% پروتئینهای دفعی را شامل می شوند .

قیمت فایل فقط 23,400 تومان

خرید

برچسب ها : بیماریها و ورزش , اختلالات داخلی و ورزش , اخلالات عفونی و ورزش

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر