امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود پاورپوینت آشنایی با زندگانی شهید محمد جهان آرا

دانلود پاورپوینت آشنایی با زندگانی شهید محمد جهان آرا دسته: معارف اسلامی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 2915 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

شهید جهان آرا فعالیت های فرهنگی شهید جهان آرا خرمشهر سپاه پاسداران ویژگی های شهید جهان آرا نحوه شهادت سردار جهان آرا

قیمت فایل فقط 7,800 تومان

خرید


فهرست مطالب 


فهرست مطالب 

مقدمه

از تولد تا انقلاب اسلامی

فعالیت های فرهنگی شهید جهان آرا

فعالیت های شهید جهان آرا در جنگ تحمیلی

ویژگی های شهید جهان آرا

 نحوه شهادت سردار جهان آرا

سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهید جهان آرا

منابع



مقدمه 

محمد علی جهان‌آرا یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی و از مبارزان با رژیم پهلوی بود که در عملیات هایی مانند نبرد خرمشهر و حصر آبادان، نقشی کلیدی بر عهده داشت، او همچنین قبل از جنگ تحمیلی به مبارزه با منافقان و عوامل مزدوری که از خارج مرزها تحریک می‌شدند، پرداخت و بسیاری از توطئه‌هایی را که بر ضد نظام اسلامی طراحی می‌شد، خنثی کرد.

از تولد تا انقلاب اسلامی

محمد جهان ارا ۹ شهریور ۱۳۳۳ در خرمشهر به دنیا آمد.

او هم چون سایر اعضای خانواده خویش، عشق فراوانی به خاندان عصمت و طهارت داشت. جهان آرا از ۱۵ سالگی به صف مبارزه بر ضد طاغوت پیوست و در سال ۱۳۴۹، به عضویت گروه حزب الله خرمشهر درآمد و پابه پای افراد این گروه، تلاش وسیعی را در براندازی رژیم پهلوی آغاز کرد.در ادامه این فعالیت های سیاسی در ۱۳۵۱ خورشیدی به وسیله ساواک دستگیر و به یک سال زندان محکوم شد. بعد از آزادی از زندان و در ۱۳۵۴ خورشیدی دیپلم خود را گرفت و در کنکور دانشگاه قبول و برای ادامه‌ تحصیل راهی مدرسه‌ عالی بازرگانی تبریز شد. در دانشگاه نیز فعالیت های سیاسی او همچنان ادامه داشت، او به همراه دوستانش انجمن اسلامی مدرسه‌ عالی بازرگانی را پایه‌گذاری کرد. اعلامیه‌های انقلابی و جزوه‌ها و بیانیه‌های ضد رژیم توسط این انجمن اسلامی میان دانشجویان توزیع می‌شد و با آغاز انقلاب اسلامی همگام و همراه با امت به مبارزه خود علیه رژیم پهلوی وسعت داد. در واقع دامنه‌ مبارزات‌ جهان‌آرا به‌ تهران، قم، یزد، اصفهان‌ و کاشان‌ گسترش‌ یافت. مأموران‌ ساواک‌ برادرش، علی را در ۱۳۵۷ خورشیدی دستگیر و در زیر شکنجه‌ به‌ شهادت‌ رساندند. محمدعلی‌ در صدد بود از طریق‌ سیدعلی‌ اندرزگو برای‌ گذراندن‌ دوره‌ آموزش‌ جنگ‌ چریکی‌ به‌ سوریه‌ سفر کند اما درپی‌ واقعه‌ ۱۷ شهریور  ۱۳۵۷ خورشیدی از سفر منصرف‌ شد.


فایل پاورپوینت 23 اسلاید

قیمت فایل فقط 7,800 تومان

خرید

برچسب ها : شهید جهان آرا , فعالیت های فرهنگی شهید جهان آرا , خرمشهر , سپاه پاسداران , ویژگی های شهید جهان آرا , نحوه شهادت سردار جهان آرا

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر