امروز: جمعه 10 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

مقاله درباره انواع صفحه كلیدهای كامپیوتری

مقاله درباره انواع صفحه كلیدهای كامپیوتری دسته: کامپیوتر و IT
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 8 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 12

دانلود مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری

قیمت فایل فقط 9,100 تومان

خرید

*مقاله درباره انواع صفحه كلیدهای كامپیوتری*

مقدمه: قطعا پیشرفت همگام نرم‌افزار و سخت‌افزار، شرط لازم برای توسعه همه جانبه IT است و در این بین اگر یكی از بخش‌ها دچار نقصان شود، به طور حتم بخش دیگر نیز متضرر خواهد شد. امروزه كه تولید تجهیزات كامپیوتری رشد روزافزونی پیدا كرده‌ است، صفحه كلیدها نیـــز با پیروی از این قاعــده، تنــوع بسیاری یافته‌اند. در این مقاله قصـــد داریــم 5 مدل از صفحه كلیدها را كه هر كدام كاربردهای مختلفی دارند، به طور مختصر معرفی كنیم.

اگر شما از آن دستـــــه افرادی هستید كه مایلید هر از چند گاهـــــی دور از مانیتور خود در پشت میــز كامپیوتر بنشینید یـــا از مرتب كردن مداوم سیم‌هـــــا و كابل‌های به هم گره خـــــورده پشت كامپیوتر خسته شده اید، خرید یك صفحه كلید بی‌سیم برایتان مفید خواهد بود.
صفحه كلیدهــای بی‌سیم دقیقا همانند صفحه كلیدهای معمولی عمل می‌كننـــــد با این تفاوت كه در نوع بی‌سیم، داده‌های تایپـــــی از طریق پرتوهای مادون قرمـــــز به كامپیوتر منتقل می‌شوند. در واقع به هنگام تایپ، پرتویی از اطلاعـــــات از صفحه كلید به یك دستگاه گیرنده متصل بـــــه كامپیوتر فرستاده می‌شود. استفاده از این نوع صفحه كلید باعث می‌شود تا حداقل یك سیم از سیم‌های به هم گره خورده كامپیوتر شما كم شود. همچنیـن خرید ماوس بی‌سیم به همراه صفحه كلید بی‌سیم در بین خریداران متـــــداول است تا بدین ترتیب دو تا از سیم‌های پشت میز كامپیوتر كاهش یابند.
فناوری بی‌سیم به شما این امكان را می‌دهد تا ماوس یا صفحه كلید بی‌سیم خود را در مكان‌هایی قرار دهید كه دستیابی بـــــه آن موقعیت‌ها از طریق صفحه كلید معمولی امكان‌پذیر نیست؛ بـــــا این وجود گیرنده مادون قرمز باید جایی گذارده شود كه پرتوی مادون قرمز را به راحتی دریافت كند. البتـــــه مقدار و اندازه این فاصله بستگی به مدل صفحه كلید بی‌سیم شما دارد، پس قبل از خرید، كالای مورد نظر را از این لحاظ به دقت بررسی كنید. در ضمن به این نكتـــــه توجه داشته باشید كه اگر صفحـــــه كلید بی‌سیم در مسیر مناسب و در راستای گیرنده نباشد یا اگر خط دید بین صفحه كلید با گیرنده توسط چیزی حائل شود، آن گاه دیگر هیچ نوع علامت یا پیامی به كامپیوتر فرستاده نمی‌شود.
بنابراین اگـــــر در منزل شما مانعی بین صفحـــــه كلید و فرستنده وجود نـــــدارد، این نوع صفحه كلید می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای كامپیوتر خانگی شما محسوب ‌شـــــود، زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری در كار با كامپیوتر فراهم می‌كند و به علاوه از سیم‌های مزاحم نیز دیگر خبری نخواهد بود. 

قیمت فایل فقط 9,100 تومان

خرید

برچسب ها : انواع صفحه كلیدهای كامپیوتری , صفحه کلید , کیبورد , انواع کیبورد , تجهیزات کامپیوتری , کیبورد بی سیم , فناوری بی سیم , گیرنده های بی سیم , صفحه کلید طبی , دانلود , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پایان نامه

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر